måndag 25 november 2013

Nu gäller det!

Hejsan!

Att starta den här bloggen känns både spännande och nervöst. Spännande för att se vad jag kan göra åt min ekonomi, kan en slösa börja spara? Nervöst för att nu går jag ut med hur min ekonomi ser ut, helt öppet för att skapa lite press på mig själv. Men även för att visa att även fast man har gjort lite dumma val tidigare så kan man faktiskt få ordning på sin ekonomi. Det krävs bara lite tid och engagemang.

Imorgon kommer jag att gå igenom allt och få allt på svart och vitt. Hur stor är min skuld idag och vad kan jag göra i dagsläget för att minska den? Hur kan jag spara pengar? Hur kan jag tjäna extra pengar? Internet är fullt av tips och trix och man kan till och med tjäna pengar sittandes framför datorn. Allt detta kommer jag att gå igenom. Jag är helt ny på det här så jag kommer säkert att gå lite omvägar, tills jag hittar de bästa sätten att nå mitt mål.

Jag kommer att ha en uppstartsmånad i och med att det är jul och då går det åt en del pengar. 1 januari är det planerat att jag ska dra igång och arbeta aktivt för att få ner mina skulder. Har ni några tips så får ni gärna kommentera detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar